• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fråga råd... förmedlare utan telefonterror?

P

Propp

Gäst
Poäng: 0
Idag försvann mina två betalningsanmärkningar och jag har endast två förfrågningar kvar. Lån ca 35.000 som syns i UC och 2 förfrågningar. Jag är i akut behov av ett lån på ca 40.000 kr MEN jag har för närvarande 2 pågående ärenden hos KF (ett på 800 kronor och ett på 1.600 kr). Jag har tyvärr inte dem pengarna förrän 21:a december, alt om jag fick låna 40.000 kronor och lösa dessa. Tyvärr så verkar de flesta samköra med Kronofogden. Ansökt nämligen hos Halens Privatlån och fick nej och det måste ju bero på att jag har pågående ärenden hos KF då inget annat hinder finns. Jag sökte hos Halens trots hög ränta, men i mitt febrila letande så hittade jag inget annat lån som skickar skuldebrevet hem. Har ingen som helst möjlighet till bankid i min nuvarande situation. Kanske vore det bättre att testa en uc hos exempelvis något bolag som förmedlar lån men vet ju att både freedom finance och lendo ringer som galningar efter man gjort ansökan (enligt min vän) för att göra efterkontroll och få feedback. Fördelen med en uc är ju dels det och sedan att man får hem ett skuldebrev för underskrift. Är det någon som vet någon låneförmedlare som enbart förmedlar utan telefonterror? Någon där det går smidigt tillväga? Hade Bank Norwegian haft skuldebrev ist f bankid hade jag aldrig tvekat. Min vän påstår att Big Bank ringer upp vid ansökan, efter ansökan och emellanåt. Ikano skickar ju ut skuldebrev, men blir man kollar dem mot Kronofogden? Ica banken skickar ut skuldebrev mot rek, men kollar dem mot KF. Så önskvärt vore med tips om någon som skickar ut skuldebrev och någon som i ansökningsprocessen inte kör mot KF.
Lite rörigt, men det är mitt liv just nu, så jag tackar på förhand.
(Vill inte gå in på ortens banker då anhöriga jobbar där Swedbank och SHB)...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp